وکلای برتر

مشاوره حقوقی با بهترین وکلای ایران و تهران در وکلای برتر

وکلای برتر

مشاوره حقوقی با بهترین وکلای ایران و تهران در وکلای برتر

وکیل بیمه

شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۵:۳۴ ب.ظ

یکی از نمایندگی های که با توجه به شروط کنونی مملکت به مراتب از آن استفاده می شود مرتبط به وکیل بیمه وجود دارد. در بسیاری از موارد اختلاف بین کارگر و کارفرما طبق می شود تا وجود یک وکیل بیمه به شدت احساس شود.

اما مشکلی که وجود دارد اینست که درحال حاضر شرکتهای گوناگون بیمه و اینگونه عناصر فعال در صنعت بیمه اکثر از عقیده کمی افزایش یافته اند و کیفیت در کار آنها تا حدودی پایین وجود دارد.

با تمام این موارد ما امروز کوشش کرده ایم تا مقاله ای کامل و جامع درباره وظیفه وکیل بیمه توضیح دهیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تعهدات وظیفه وکیل

شکایت از کافرما همانگونه که قبلا اینگونه عقیده کردیم و مجددا اینگونه تاکید می کنیم کار نمایندگی کاری بسیار حساس و پرخطر است که کوچکترین اشتباهی در آن می تواند کلا منافع شخص را با خطرات جدی روبرو نماید.

از این رو وکیل یکسری وظیفه معین دارد که وظیفه است در هر شروطی به آنها پایند باشد . در صورتی که وکیل کاری کند که در برابر آن موکل دچار خسارت و یا دردسر شود ، خود وکیل سبب خسارت وارده مسئول خواهد بود.

لذا وظیفه وکیل می بایست در تصرفات و اقدامات و مصلحت موکلش باشد از اینرو او وظیفه است تا با در دست داشتن اختیارات لازم و به دور از هر شیوه زیاده روی از اختیارات موکوله ، تمام جوانب را بررسی کرده و مصلحت موکل خود را در صدر کار خود قرار دهد. حال مواقعی پیش می آید که یک موکل توانایی چند وکیل معین است.

در اینگونه شروطی تمام وکلا بایست با هم هماهنگ بوده و به اصلا عنوان نباید دخالتی در کار یکدیگر نمایند و اگر وکیل نمایندگی در توکیل نداشته باشد هیچگاه نخواهد توانست اجرا امری را به دیگری واگذار نماید.

تعهدات موکل:

بایست دقت داشته باشید که وکیل انتخاب شده بایست بطور کامل نسبت به تعهدی که به موکل خود می دهد ثابت قدم بوده و به حقوق او آگاه باشد.

زیرا این موارد برای یک وکیل ملکی بسیار با اهمیت و لازم وجود دارد. اگرچه بایست به این نکته اینگونه توجه داشته باشید که پرداخت حق نمایندگی در جهت اجرا وظیفه مقرر شده از سمت موکل بر وکیل اینگونه یکی دیگر از سوال ها و ضروریات با اهمیت در بحث نمایندگی محسوب می شود.

با این حال موارد استثنایی اینگونه وجود دارد و آن اینست که محتمل است در بسیاری از قراردادهای بین موکل و وکیل ، حق نمایندگی به شیوه ای دیگر بیان شده باشد و پرداخت پول نقد در این به خاص بیان نشده باشد که دوجانب در این فرم وظیفه هستند طبق قرارداد عمل نمایند.

وکیل در توکیل: مفهوم ساده تر و واضح تر وکیل در توکیل اینست که ، گاهی مواردی پیش می آید که یک موکل توانایی چندین وکیل است. در این بین وکیلی که حق توکیل دارد این اختیار را از سمت موکل خود خواهد داشت که برای دیگر وکلا تعیین وظیفه نماید.

نمایندگی بلاعزل: نمایندگی بلاعزل نوع دیگری از نمایندگی است که در خلال پیوند قرارداد، شرطی در آن بیان می شود که جهت عزل وکیل و یا ادامه نمایندگی وی براحتی بتوان تصمیم گیری نمود.

انقضای نمایندگی: گاه شروطی پیش می آید که طبق انقضای نمایندگی بین دوجانب می شود که از جمله این شروط می توان به موارد زیر عقیده کرد :

  • جنون و یا فوت وکیل و یا موکل
  • انقضای مهلت قرارداد نمایندگی
  • عزل کردن موکل
  • استعفا از سمت وکیل

مسئولیت بیمه

شرح شغل:

  • مدیریت شرکت بیمه در مورد قانونی بودن معاملات بیمه
  • بدین منظور که وکیل بایست تمام تصمیمات دادسرا را مطالعه نموده و تغییراتی را در متن بیمه نامه ها به منظور انطباق با ضابطه یا محافظت شرکت در برابر مطالبات غیرمجاز را بررسی نماید.
  • از حقوقی بودن مطالبات ثبت شده در شرکت برای اطمینان از پرداخت غیرقانونی ، به پرسنل زمینه استفاده می کند.
  • برای تهیه اسناد حقوقی نظیر قراردادهای بیمه و منتشر اوراق، از پرسنل شاغل در این زمینه مشاوره می گیرد.
  • مهارت درباره ادعاها و قراردادهای کار حقوقی

توضیحات شغل نمایندگی در پوشش بیمه

وکیل بیمه وکیلی است که به کار حقوقی مرتبط به قانون بیمه و اینگونه مقررات بیمه بررسی می کند. ضابطه بیمه شامل موارد و اختلافات دراثر از فروش ، استفاده و پرداخت بیمه نامه از جمله فقدان اطمینان بیمه و کلاهبرداری در بیمه وجود دارد.

دو نوع حقیقی نمایندگی در بیمه وجود دارد: وکلا در پوشش بیمه و وکلای مدافع بیمه.

  • سارا حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی