وکلای برتر

مشاوره حقوقی با بهترین وکلای ایران و تهران در وکلای برتر

وکلای برتر

مشاوره حقوقی با بهترین وکلای ایران و تهران در وکلای برتر

وکیل | وکیل دادگستری | وکیل پایه یک

شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۷:۳۴ ب.ظ

در این مطلب قصد داریم شما را با وظایف وکیل و غیر بیشتر آشنا کنیم که شما می توانید با دنبال کردن ما تا انتهای این مطلب اطالاعات لازم را کسب کنید.همراه ما باشید.

پیشینه تاریخی: قرن‌ها پیش در یونان قدیم و روم باستان؛ کارها قضایی به افرادی واگذار می‌ شد که به جای دیگران مسائل قضایی آنان را دنبال می کردند . به ایـن ترتیب حقوق کسانی که از کارها قضایی اطلاعی نداشتند به ناروا زیرپا گذاشته نمی‌شد و یا متهمـان به جرم ناکـرده محکوم نمی شدند و یا مجازاتی افزون برآنچه مجازاتشان بود متحمل نمی‌شدند. و ایـن بود که در طی قرون متمادی ارزش چنین کسانی که مبادرت به دفاع از موکلان خویش می‌نمودند در نظام‌های قضایی متفاوت به صورت حرفه‌ای تثبیت می گردید.

وکالت چیست؟ وکیل چه کسی می باشد؟

بودن وکیل در محکمه ‌های انگلستان از هشت صد سـال پیش تا الان اجبـاری هست و کمتر فردی بدون دارا بودن وکیل حق تقدیم شکایت یا دفاع از خویش را داشته است و در هنگام نداشتن توانایی استخدام وکیل؛ دولت برای ایـن گونه افراد وکیل تعیین کـرده و استخدام می‌نماید تا مبادا بدون دارا بودن وکیل؛ لطمه یا خسارتی وارد شود و علاوه بر آن اطمینان پیدا می کند که محاکمه ِ انجام یافته با بودن وکیل از ناحیه‌ی دو طرف دعوی منصفانه بوده و حکم صادره با ظرافت به جمیع جهات و عطف نظـر قاضی به همه‌ی دلایل آنان به طور عادلانه صادر شدن می گردد . در ادامه با برترین وکیل تهران بیشتر آشنا خواهید شد همراه ما باشید.

بهترین وکیل تهران همراه خواهد شد.

در نظام قضایی کشورمان ایران؛ سابقه‌ی بودن وکیل کیفری در دعاوی و مداخله‌ی وی در کارها قضایی اعم از کارها مشورتی و دفاعی به بیشتر از هزار سـال می باشد. ولی پیش از سـال هزار و سیصد و سی دو قمری به صورت غیر رسمی و به طور متفرقه؛ وکالت‌هایی صورت می گرفت و اینکه از ایـن سـال وکالت تحت قواعد و قوانین مدونی قرارگرفت که از ناحیه‌ی وزارت عدلیه‌ی هنگام تعیین و تبیین گردیده بود. مطابق فرمان وزیر عدلیه مرحوم فروغی؛ وکلا به ۳ درجه تقسیم‌بندی می‌شدند و حق مداخله در پرونده‌هایی را داشتند که از محاکم ابتدایی تا دیوان عالی کشور را حاوی می‌گردید و به این منظور امتحاناتی از وکلا صورت می‌گردید.

بالاخره با فراز و نشیب های که در کارها وکالت در سـال ‌های ۱۲۹۶ ؛ ۱۳۰۰ ؛ ۱۳۰۵؛ ۱۳۰۶ و ۱۳۰۹ خورشیدی ساخته شده بود؛ کانون وکلای دادگستری تحت نظـر وزارت عدلیه درست شد و قانون وکالت در سـال ۱۳۱۵ به تصویب رسید. فرق با ارزش نظام وکالتی در ایران و دیگرکشورها خصوصاً کشورهای اروپایی در آن بود که عملاً کارها وکالت تحت نظـر مستقیم وزارت عدلیه قرار داشت؛ ولی با تلاش ‌ها و اقداماتی که بوسیـله وکلای صورت پذیرفت؛ بالاخره قانونی به نام «لایحه‌ی قانونی استقلال وکلا» در سـال ۱۳۳۳ خورشیدی تصویب گردید و به طور قانونی استقلال وکلا از وزارت عدلیه اعلام و به طور رسمی شناخته شد و کانون‌های وکلاء به عنوان شخصیت حقوقی مستقلی به کارها وکالتی و تربیت وکیل اتمام نمودند. ایـن قانون هنوز وجود دارد و اینک وکلای دادگستری تحت نظارت کانون وکلاء؛ حاوی کانون‌هایی در بیشتر مراکز استان‌های کشور می‌باشند که به نام «کانون وکلای دادگستری» نام برده شده اند و ایـن کانون‌ها با دارا بودن ساوقتی مستقل از قوه‌ی قضائیه؛ مطابق قوانین؛ اقدامات وکالتی و نظارت بر کارها وکالت و وکلاء را به انجام می‌رسانند.

شایان ذکر هست که در سـال ۱۳۷۹ قانون برنامه‌ی پنج سـاله ی سوم توسعه‌ی اقتصادی کشور تصویب گردید و در ماده‌ی ۱۸۷ آن قانون مقرر گردید که قوه‌ی قضائیه می‌تواند رأسا وکلایی را تحت نظـر و نظارت خود به کارها وکالتی مشغول نماید. متعاقب آن تشکیلاتی برای ایـن منظور تحت نظـر و نظارت مستقیم قوه‌ی قضائیه با نام «مرکز کارها مشاوران و وکلاء قوه‌ی قضائیه»‌ شاخته شد و وکلایی در پی آن و در سـال ‌های اخیر بوسیـله ایـن مرکز به عنوان وکیل پذیرفته شده و با ارسال شدن پروانه‌ی وکالت به کارها وکالتی اشتغال یافته‌اند. وکیل حقوقی آنلاین؛ برترین وکیل کیفری تهران و ایران همراه با خواهد بود.

از این رو اکنون ۲ تشکیلات موازی و جداگانه با ساختار متفاوت در کارها وکالتی کشورمان وجود دارد؛ یکـی «کانون‌های وکلاء دادگستری» و دیگری «مرکز کارها مشاوران و وکلاء قوه‌ی قضائیه» که هر یک از ایـن دو تشکل؛ وکلاء متعددی را زیر نظر و نظارت خود دارند. وکلاءِ هر دو تشکل موصوف در مجموع اختیارات و وظایف مشابهی داشته و کارها وکالتی و مشاوره‌ای را به انجام می‌ دهند و در محکمه ‌ها به انجام وکالت مشغول هستند.

وظایف وکیل چیست ؟

  • مشاوره به مراجعان در زمینه موارد قانونی
  • بودن در محکمه به عنوان نماینده موکل خود و دفاع از آنها
  • تهیه کردن پیش نویس ها؛ قراردادها و نامه ها برای درج در پرونده و پیشبرد کارها حقوق و قضایی موکل خود
  • پیدا کردن موارد مشابه قبلی برای تسهیل کار پرونده جاری در دست
  • جمع آوری و نگهداری از مستندات و اسناد مرتبط به پرونده برای عرضه به محکمه جهت دفاع از موکل خود
  • حضور در جلسات و مذاکره ها به منظور کشف اطلاعات بیشتر؛ بازبینی زیادتر پرونده و یا عرضه توضیحات یا دلایل و اسناد به ذی نفعان
  • عرضه اسناد و شواهد به محکمه و دفاع از موکل


نمونه کارها می تواند در شکل زیر باشد :
قسمت خصوصی – عرضه خدمات حقوقی از جمله گواهی انحصار وراثت؛ قانون مدنی و خانواده؛ دادخواهی؛ آسیب های فردی و قانون جزا
قسمت تجاری – مشاوره دادن و انجام کارهایی برای بخش های تجاری متفاوت مثل قوانین مرتبط به قراردادها؛ مالیات؛ قوانین استخدام؛ خرید و فروش و ادغام شرکت ها

مشاوره خصوصی به شرکت ها؛ دولت ها و مقامات محلیبرترین وکیل ایران/وکیل کیفری/دفتر وکیل/وکیل ملکی/وکیل طلاق/وکیل مهریه – یک وکیل پایه یک دادگستری اکثرا به صورت تخصصی کار کـرده و تنها در یکـی از شاخه های وکالت وارد می شود و تجربه کسب می نماید .

دانش مورد نیاز برای این کار

  • مهارت عالی در سخن گوی و متن نوشتن جهت تنظیم متن دفاعیه و قرائت آن در محکمه
  • توانایی تحلیل مقدار زیادی از اطلاعات
  • دقت زیاد به جزئیات –  چون ریزترین موضوع می تواند بر راه پرونده اثر بگذارد و بی توجهی به آن آثار غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد.
  • توانایی توضیح مسائل قانونی برای افراد غیر کارشناس به صورت خوب و واضح
  • اعتماد به نفس بالا به منظور دفاع کلی از موکل در صحن محکمه
  •  توانایی راضی کردن دیگران
  • توانایی تحمل فشار کاری زیاد و انجام چندین کار به طور همزمان
  • درایت و همدلی با موکل خود به منظور تهیه اعتماد به نفس و آرامش در او در جهت پیشبرد بهتر پرونده
  • جسارت و شهامت
  • راز داری –  چون وکلا اطلاعات خیلی خاصی موکلان خویش را به منظور دفاع بهتر از پرونده کسب می کنند و می بایست برای موکلان خویش را زدار خوبی باشند
  • آشنایی با مسائل مالی و اعداد و ارقام به زمینه ضمنا اگـر با اموال و کارهای مالی سر و کار دارید.
  • آشنایی نسبی با علوم جامعه‌ شناسی؛ روانشناسی؛ انشان شناسی و علوم فلسفه – چون حقوق با ایـن علوم رابطه نزدیکـی دارد و برای موفق شدن در ایـن شغل می بایست با آنان آشنا بود.
  • سارا حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی