وکلای برتر

مشاوره حقوقی با بهترین وکلای ایران و تهران در وکلای برتر

وکلای برتر

مشاوره حقوقی با بهترین وکلای ایران و تهران در وکلای برتر

کار وکیل ملکی چیست

شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۸:۱۲ ب.ظ

وکیل ملکی در مسائل مربوط به ملک دارای تخصص بالایی بوده و با تجربه‌ای که دارد، می‌تواند مشاوره‌های لازم را به مراجعه‌کنندگان ارائه دهد. از آنجایی که بیشترین دعواهای حقوقی ثبت‌شده در زمینه مسائل ملکی است، از این رو لزوم استفاده از یک وکیل ضرورت پیدا می‌کند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامل‌تری از مسائل حقوقی در زمینه ملکی می‌پردازیم و به بررسی تفاوت‌هایی خواهیم پرداخت که بین تفکیک و افراز، دعوای خلع ید و دعوای تصرف عدوانی و… وجود دارد؛ پس تا انتهای این مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

وکیل ملکی در دعاوی خلع ید چه می‌کند؟

در مسائل حقوقی خلع ید، دعاوی مختلفی به ثبت می‌رسند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به رفع تصرف عدوانی، تخلیه ید، دستور تخلیه و حکم تخلیه اشاره داشته باشیم. تمامی این دعاوی توسط گروه وکلای ملکی موردبررسی قرار می‌گیرند. برای اینکه مشکلات مربوط به این زمینه حل و فصل شوند، در ابتدا نیاز است تا مدارک مربوطه ارائه شوند. وکیل شما این مدارک را به شما معرفی کرده و سپس شما باید نسبت به تهیه آن‌ها اقدامات لازم را به عمل بیاورید.

مزایای به کارگیری وکیل ملکی و کارهایی که انجام می‌دهد

پرونده دادخواست خلع ید دارای یک سری از پیچیدگی‌های مختلف بوده که به منظور تسهیل بخشیدن به روند انجام آن‌ها بهتر است با یک وکیل ملکی مشورت داشته باشید. وکلای ملکی می‌توانند تاثیرات بسیار مثبتی را بر روی روند حل پرونده حقوقی شما داشته باشند و از مزایای گوناگونی برخوردار هستند. در یک نگاه کلی می‌توانیم این مزایا را شامل گزینه‌های زیر بدانیم:

یک وکیل از آنجایی که با تمامی قوانین مربوط به دعاوی خلع ید آشنایی دارد، می‌تواند باعث کاهش زمان طرح دعوی شود.
اگر یک وکیل را برای انجام کارهای خودتان در نظر بگیرید، در آن صورت دیگر نیازی نیست تا به عنوان مالک در اجرای حکم خلع ید حضور داشته باشید.
همچنین نیازی به اخذ دستور تخلیه از شورای حل اختلاف توسط شما یا همان مالک وجود ندارد.
وکیل ملکی از این قابلیت برخوردار است تا نسبت به دریافت خسارت و اجرت المثل از متصرف اقدام کند. اجرت المثل همان اجاره مدت زمانی بوده که از ملک استفاده شده است.
بعد از اینکه حکم محکومیت صادر شد، وکیل می‌تواند ضرر و زیان‌های مربوطه را دریافت کند.

در کل می‌توانیم اینطور بگوییم که تمامی شرکای ملکی از این قابلیت برخوردار هستند تا فردی را به عنوان وکیل به منظور دادخواست خلع ید به دادگاه مربوطه معرفی کنند. وکیل همراه با تجربه و دانشی که دارد می‌تواند به روند حل پرونده سرعت ببخشد.

تفاوت و اختلاف بین دعوای خلع ید و دعوای تصرف عدوانی، چیست؟

بین دعاوی خلع ید و دعوای تصرف عدوانی یک سری از تفاوت‌ها وجود دارد که هر کدام از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید با آن‌ها آشنا شوید. اگر بخواهیم به بررسی مهم‌ترین تفاوت بپردازیم، می‌توانیم اثبات مالکیت را نام ببریم. زمانی که دعوای خلع ید انجام رخ می‌دهد، خواهان باید نسبت به ارائه مالکیت خود همراه با ارائه سند رسمی اقدام کنند.

این در حالی است که در هنگام دعوای تصرف عدوانی خواهان نیازی به اثبات مالکیت خود ندارد. در واقع تنها چیزی که باید خواهان به اثبات آن بپردازد تقدم سابقه تصرف خواهان نسبت به متصرف فعلی است. اگر بخواهیم به صورت خلاصه به بررسی تفاوت‌های بین دعوای خلع ید و دعوای تصرف عدوانی بپردازیم، می‌توانیم گزینه‌های زیر را نام ببریم:

 
کار وکیل ملکی چیست؟    

برای انجام افراز و جداسازی سهم طرفین تنها یکی از شرکا می‌توانند درخواست آن را ارائه دهند ولی در تفکیک تمامی شرکاء باید توافق خود را نسبت به جداسازی اعلام کنند؛ به همین علت اگر حتی تنها یکی از شرکا نیز اعتراضی داشته باشد، ادامه روند کار انجام نخواهد شد و متوقف می‌شود. در افراز اعتراض هیچگونه اثری ندارد؛ تنها در شرایطی اعتراض تاثیرگذار است که در هنگام تعیین سهم، یکی از شرکا یا چند نفر از آن‌ها شکایتی داشته باشند.
مهم‌ترین تفاوتی که می‌توانیم برای شما نام ببریم این بوده که در افراز برای مشخص کردن سهم شریک از مال استفاده می‌شود، اما در تفکیک قضیه به شکل دیگر خواهد بود و زمین تقسیم به قطعه‌های کوچکتر می‌شود و در واقع سهم هیچ کدام از شرکا جداسازی نمی‌شود. از این رو می‌توانیم اینطور بیان کنیم که افراز تنها در زمانی صورت خواهد گرفت که ملک دارای چندین شریک باشد؛ این در حالی است که در تفکیک تنها یکی از مالکان نیز می‌تواند کار را به انجام برساند.

مواردی که ذکر کردیم در بین مهم‌ترین تفاوت‌هایی قرار می‌گیرند که یک وکیل ملکی در رابطه با افراز و تفکیک ارائه می‌دهد.

اگر مالک نتوانست تقاضای درخواست تخلیه را از شورای حل اختلاف دریافت کند، در آن صورت باید به منظور طرح دعاوی تخلیه به دادگاه صالح مراجعه کرده و سپس به تقاضای حکم تخلیه ملک بپردازد. البته لازم به ذکر است که این کارها توسط وکیل ملکی انجام خواهد شد.

وظایف وکیل ملکی در دعاوی سرقفلی چیست؟

یکی از دعاوی ملکی، دعاوی مربوط به سرقفلی است. از آنجایی که این مسائل حقوقی دارای پیچیدگی‌های بسیار زیاد است، یک فرد عادی نمی‌تواند به حل مشکلات مربوطه بپردازد؛ به همین دلیل استفاده از یک وکیل ملکی می‌تواند به کمک شما در این زمینه بیاید. قبل از اینکه به بررسی وظایف وکلای ملکی بپردازیم، بد نیست با دعاوی سرقفلی آشنایی پیدا کنید. نام دیگری که سرقفلی به خود اختصاص داده، حق کسب و بیشه است.

برخی از افراد تصور می‌کنند حق سرقفلی تنها برای مالک است؛ در حالی که به این شکل نیست. اگر مستاجر نیز حق آب و گل داشته باشد، می‌تواند درخواست کند تا حق سرقفلی را دریافت کند. در این شرایط ممکن است بین مالک و مستاجر اختلافاتی به وجود بیایند و برای حل دعاوی سرقفلی از وکیل ملکی استفاده کنند.

یک وکیل ملکی بر اساس تجارب و دانشی که در این زمینه دارد، به بررسی مدارک و شواهد موجود می‌پردازد و با حضور در دادگاه مربوطه سعی در برطرف کردن اختلافات موجود را خواهد داشت. وکیل با دانشی که دارد سعی خواهد کرد تا با کمترین میزان خسارت مشکلات شما را برطرف کند؛ از این رو اگر شما نیز متوجه دعاوی سرقفلی شدید، پیشنهاد ما این بوده که حتما از یک وکیل ملکی بهره ببرید.
الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی توسط خریدار چگونه است؟

از جمله متداول‌ترین دعاوی موجود در مسائل ملکی، الزام به تنظیم سند رسمی است. زمانی که در معامله و خرید و فروش، فروشنده به تعهدات خود مبنی بر تنظیم سند رسمی به نام خریدار پایدار نباشد، در آن صورت این مشکل حقوقی پیش خواهد آمد.

دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است باعث ایجاد این مشکل شوند که بالا رفتن ارزش ملک در فاصله زمانی قرارداد، نمونه‌ای از مهم‌ترین این دلایل به حساب می‌آید. عدم توانایی در پرداخت مابقی ثمن نیز از دیگر دلایل است. در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی یک سری از شرایط وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

 
گرفتن پایان کار توسط وکیل ملکی چه مزایایی دارد؟

بعد از اینکه ساخت و ساز یک ملک به اتمام رسید، مالک و یا نماینده قانونی ملک باید به منظور اخذ پایان کار به شهرداری مراجعه کند. بعد از مراجعه و ثبت درخواست، شهرداری کار شما را به یک کارشناس ارجاع می‌دهد. در این شرایط تمامی قسمت‌های ملک توسط کارشناسان مورد بازدید قرار گرفته و برای بررسی آن‌ها از ضوابط شهرداری کمک گرفته می‌شود. برای هر پروژه‌ای اخذ پایان کار از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که نقش آن در انتقال سند بسیار مهم است. برای گرفتن پایان کار می‌توان از وکیل ملکی استفاده کرد. این کار مزایای گوناگونی دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

موارد ذکر شده تنها بخشی از مزایایی هستند که وکیل ملکی در دریافت پایان کار می‌تواند از خود به اشتراک بگذارد؛ پس حضور وکلای ملکی را جدی بگیرید.

به چه دلیل مراجعه به وکیل ملکی اهمیت دارد؟

وجود وکیل ملکی در دعاوی‌های مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نمی‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد. در صورتی که وکیل ماهر بوده و از تجربه بالایی نیز برخوردار باشد، در آن صورت کار حل مسئل حقوقی شما نیز با کیفیت و سرعت بهتری انجام خواهد شد. این افراد از این قابلیت برخوردار هستند تا بر اساس مستندات و شواهد موجود، پرونده را بررسی کرده و سپس به ارائه بهترین راهکارها برای برطرف کردن دعاوی ملکی بپردازد. از آنجایی که پرونده‌ها بسیار پیچیده هستند، برای جلوگیری از ضرر و زیان می‌توان از وکیل ملکی کمک گرفت و نهایت بهره و استفاده را از آن برد.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را از اهمیت وکیل مربوط به دعاوی ملکی آشنا کنیم. کارهای مختلفی وجود دارند که توسط وکلای ملکی قابل انجام بوده که تمامی آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در این مطلب به بررسی تفاوت‌های بین دعاوی خلع ید و تصرف عدوانی و همچنین اختلافات موجود بین افراز و تفکیک پرداختیم. لازم به ذکر است که استفاده از وکلای ملکی می‌تواند مزایای گوناگونی را با خود به همراه داشته باشد که در این مطلب مهم‌ترین آن‌ها را با شما به اشتراک گذاشتیم.

 

  • سارا حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی